MỘT SỐ KỸ THUẬT GIẢNG DẠY MỚI CẢI THIỆN KỸ NĂNG PHÁT ÂM

TIẾNG ANH TẠI PHÒNG MÁY MULTIMEDIA

Nhóm giảng viên Khoa Ngoại Ngữ - Đại học Văn Lang:

Th.S. Trần Nguyễn Thanh Thanh

Th.S. Nguyễn Huy Cường

 

Abstract 

Thanks to a lot of benefits brought by the Multimedia Room, the Faculty of Foreign Languages ​​of Van Lang University has introduced a new subject, Phonetics in the curriculum with the aim of helping freshmen, majoring in English of Van Lang University to improve their pronunciation skills. With different appropriate teaching methods used for this subject in the Multimedia Rooms after over four years, we have had tons of positive results and practical experience in teaching pronunciation for students. Nevertheless, we have also recognized some merits and drawbacks of those teaching methods so as to improve our students’ pronunciation skills after finishing each semester.

Understanding the importance and effectiveness of learning English pronunciation in the Multimedia Room, we decide to conduct an article entitled “Some New Teaching Methods for Learners’ English Pronunciation Improvement in Multimedia Room.” In this paper, we would like to come up with and discuss some new teaching methods in order to bring more benefits and effectiveness to freshmen at the course 22 when they are learning English pronunciation in the first and second semester.

Contents

I. Thực trạng

1. Thuận lợi:

2. Khó khăn:

II. Giải pháp

III. Kết quả

IV. Phương hướng thời gian tới

-        Kỹ thuật 1: Đọc câu và đoạn văn có chứa âm cụ thể theo audio mẫu

-        Kỹ thuật 2: Đọc câu và đoạn văn không có audio theo nhóm

-        Kỹ thuật 3: Đặt câu có liên quan đến hình ảnh

-        Kỹ thuật 4: Thuyết trình ngắn.

-        Kỹ thuật 5: Trò chuyện hội thoại

V. Kết luận

 

References

BBC, A. n. (2013). Tại sao phát âm chuẩn tiếng Anh lại quan trọng? Retrieved from http://bbc.edu.vn/: http://bbc.edu.vn/news/Phat-am-tieng-Anh-1/TAI-SAO-PHAT-AM-CHUAN-TIENG-ANH-LAI-QUAN-TRONG.html

Kelly, G. (2000). How to teach pronunciation. Longman.

Kenworthy, J. (2013). Teaching English Pronunciation. Longman.

Nguyen, L. H., Nguyen, L. D., Tran, T. T., & Tran, T. N. (2015). Đánh giá việc ứng dụng phương pháp Blended Learning vào việc giảng dạy pháp âm chuẩn môn Phonetics tại phòng Multimedia.

Orion, G. F. (2011). Pronuncing American English Sound, Stress, and Intonation. Heinle ELT.

Go to top