MỘT SỐ GIẢI PHÁP KHẮC PHỤC NHỮNG KHÓ KHĂN TRONG KỸ THUẬT NGHE CỦA SINH VIÊN NĂM 1 VÀ NĂM 2 CỦA KHOA NGOẠI NGỮ TRƯỜNG ĐẠI HỌC VĂN LANG
Th.S. Huỳnh Lê Phượng Cơ
Khoa Ngoại Ngữ, trường Đại học Văn Lang
Abstract
When studying English, the listening skill is the most difficult to learners. There are many reasons why learners cannot understand the spoken text such as lack of background knowledge or listening strategies. The research focuses on finding the reasons that limit or obstruct the listening comprehension of the students at Faculty of Foreign Languages - Van Lang University and then suggests some teaching guides applying in the classroom to help students improve their listening skills.
Contents
- PHẦN MỞ ĐẦU
- KẾT QUẢ PHÂN TÍCH CỦA BÀI NGHIÊN CỨUGIẢI PHÁP
- Những khó khăn sinh viên thường gặp khi thực hành nghe
- Kỹ thuật nghe sinh viên khoa Ngoại ngữ sử dụng
- NHỮNG ĐỀ NGHỊ TRONG VIỆC DẠY KỸ NĂNG NGHE HIỂU
V. ÁP DỤNG VÀO BÀI GIẢNG
- Trước khi nghe
- Trong khi nghe
- Sau khi nghe
LỜI KẾT
References
Brown, D.H. (2007). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. White Plains, NY: Longman.
Nation, I.S.P., & Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL Listening and Speaking.
New York and London: Routledge.
Peterson, P.W.(2001). Skills and strategies for proficient listening. In Celce Murcia, M. (Ed.), Teaching English as a Second or Foreign language (pp.87-100). Boston: Heinle & Heinle.